Vanuit een zonovergoten Haarlem waarin de natuur ons een stimulerende 'boost' geeft, maken we de verzending van het Jaarverslag klaar. En net als met de seizoenen doorleven wij ook dit jaar opbouw, groei, bloei, afbouw, afscheid en verder gaan.
2017 stond in het teken van afscheid en vernieuwing. We namen afscheid van twee van onze collega's; Maddy de Bruin-Meijer en Jeannette Deenik-Moolhuizen. Zij zetten nieuwe stappen in hun leven. En we verloren ons bestuurslid Niny van Oerle-van der Horst aan de dood.
Het maakte dat we veel terugkeken maar ook weer vooruit moesten. In sollicitatieprocedures bevraagd worden op en uitleggen over het wie, wat en hoe van ons werk. Inmiddels loopt Marjoleine Vosselman alweer een tijdje mee en brengt ze veel energie en daadkracht en bekwaamt ze zich in het levensbeschouwelijk counselen. Volgende maand start onze tweede nieuwe collega Lianne Cluistra. Van haar verwachten we een frisse blik op ons verhaal naar buiten en het verder bouwen aan onze missie om kennis en bespreekbaarheid van seksueel geweld te blijven aanmoedigen.

In Willemien Ruygrok vonden we een ervaren, optimistisch en voortvarend nieuw bestuurslid waar we erg dankbaar voor zijn.

In dit door het team en bestuur gezamenlijk geschreven jaarverslag kunt u lezen wat we gedaan hebben. Allereerst in onze kerntaak counselen zien we weer een toename van het aantal contacten. #MeToo droeg daar zeker aan bij.

Het afscheid van onze collega's was een goede gelegenheid voor een 'kennismoment'. Beide keren waren er inhoudelijke lezingen te horen en kwam het werk van de VPSG in al haar facetten voor het voetlicht.

In de winter van 2017 schreven we over de tegenvallende financiën. De reacties waren hartverwarmend en maakten dat het tekort niet verder opliep. Toch is het geen fijn gevoel die rode cijfers. Het bestuur besloot tot een ambitieus en voortvarend fondswervingplan waar we met ons allen aan gaan werken. Dit jaar willen we op nul uitkomen! Natuurlijk kan

dat ook niet zonder uw steun die we enorm waarderen. Hoe groot of klein ook; heel hartelijk dank, uw betrokkenheid en steun voelen wij ervan stralen! En dat is dan wel weer een prettig gevoel.

We hopen dat u ons Jaarverslag met veel interesse en plezier zult lezen. We horen altijd graag uw reacties, daar leren we steeds weer van.

Met een zonnige lentegroet namens allen van de VPSG,

Gezien van der Leest, coördinator

Ons banknummer is nu : NL81 TRIO 0212 2657 17